اصلاح طلبی که با تدبیر تغیر می خواهد
عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی و دیده بان هوشیار جامعه هستند گفت: حضور رسانه ها در جامعه فضای مناسبی برای شکوفایی استعدادها وموجب تحول می باشد
مهندس علی اکبر زلیکانی با اشاره به اینکه بدون رسانه ها ساختار جامعه می لنگد اظهار کرد: هر چه ارتباط و تعامل رسانه ها با مجموعه ای کم رنگ تر شود احتمال بروز خطا در آن مجموعه پررنگ تر است..
زلیکانی با بیان اینکه مهترین نقد به شورای چهارم عدم حضور رسانه ها در جلسه علنی شورا بوده است اظهار داشت : باید حضور رسانه ها و شهروندان در کنار هم فراهم شود تا خطای تصمیم گیری در شورای شهر به حداقل برسد.
کارشناس ارشد شهرداریهای استان افزود: اعتقاد دارم رسانه ها باید در تماتمی جلسات علنی شورای شهر حضور داشته باشند و مردم نیز از تصمیم گیری هاومصوبات اعضای شورا اطلاع داشته باشند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا آستانه تحمل مسئولان در برابر نقدهای سازنده پایین است گفت: خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی و دیده بان هوشیار جامعه هستندو مسئولین نباید با یک نقد از عملکردسریع عکس العمل منفی نشان دهند بلکه باید در صدد جبران بر آیند چرا که نفد سازنده موجب پیشرفت واصلاح امور می شود
.
بنابر این مسئولان باید خود را با مردم و رسانه ها به عنوان نماینده مردم سازگار کنند.
اتحاد مجموعه مشکل دار شهرداری با منتقدین مخرب
وی با جدا سازی مرز بین نقد سازنده وتخریب تصریح کرد: اعتقاد دارم مجموعه مشکل دار شهرداری با کسانی که خارج از شهرداری به عنوان منتقد اما مخرب شب و روز به صورت غیر قانونی فعالیت کردند مانند دو لبه یک قیچی بودند و در یک راستا حرکت کردند
زلیکانی با اشاره به اینکه در همه ادارات دولتی و مجموعه شهرداری هر جایی که منابع مالی زیاد باشد قطعا اشکالات زیادی از جمله احتمال فساد مالی وجود دارد اظهار کرد: هر انسانی ممکن است در معرض وسوسه قرار گیرد اما راه مبارزه با فساد این نیست به صورت نامهربانانه و غیر دوستانه هر جا نقطه تاریکی دیدیم همه چیز را زیر سوال ببریم و مردم را به مجموعه مدیریت شهری بی اعتماد سازیم.
اصلاح طلبم وبرای تغیر واصلاح امور آمدم
این مسئول اظهار کرد: در دوره پنجم شورای شهر مردم علی رغم همه تخریب های جدی بر علیه مدیریت شهری نشان دادند تحت تاثیر حرفهای ناصواب نیستند. و بر اساس واقعیات تصمیم می گیرند
وی افزود مردم به عملکرد ها رای دادند نه به لیست چرا که منتخبین ازلیست خاصی رای نیاوردند بلکه مردم آگاهانه افراد را انتخاب کردند مرا با دیدگاه اصلاح طلبی برخی مدعیان اصلاح طلبی از لیست خارج کردنداما بنده میثاقم با مردم بود ولیست جریان قیم مآب رای نیاورد من با جریانات میثاق امضا نمی کنم اما مردم مسیرشان را انتخاب کردند ویا برخی از منتخبین خارج از لیست موسوم به عملگرایی که با اسامی مختلفی منتشر شد به شورای پنجم راه یافتند بنابر این اعتقادم این است مردم به عملکرد رای دادندنه لیست ها .
پرهیز از دوقطبی شدن شورای پنجم
مهندس زلیکانی گفت ترکیب شورای پنجم به صورت تخصصی و متشکل از افراد با تجربه است واز نظر تجربه نیز با تجربه تر از شورای پنجم است واز نظر تعامل باید با هم باید تمامی مسائل مورد سنجش و بررسی قرار گیرد تا کنون سعی شده از دوقطبی بودن فضای شورا جلوگیری شود.
وی با انتقاد از شورای چهارم شهر ساری گفت: یکی از اشکالات اساسی در شورای چهارم درگیر بودن با مسائل حاشیه ای در میان اعضا بوده است.
زلیکانی در ادامه تصریح کرد: باید در دوره پنجم سعی کنیم اختلافات را به حداقل برسانیم و بیشتر به نظارت شهرداری و حوزه های دیگر آن بپردازیم.
عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه مهمترین نقش رئیس شورای شهر هماهنگی میان اعضای شورا و دیگر دستگاه های اجرایی و پیگیری مصوبات شورا است. گفت: اصولا تصمیمات در شورای شهر به صورت فردی صورت نمی گیرد اما متاسفانه در شورای شهر ساری مسائل از روال قانونی خارج شده و فردی شد. و حواشی آن از مسائل اصلی قوی تر بوده است.
زلیکانی در پاسخ این پرسش که آیا در انتخابات ساری تخلف شده است گفت: انتخابات خالی از ایراد نیست تردیدی نداریم که این اتفاق رخ داده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: کدام انتخابات خالی از تخلفی بودبه عنوان فردی که تمام قوانین انتخابات را رعایت کرده ام معتقدم مستنداتی که برای ابطال انتخابات ارائه کردند آب دوغ خیاری بوده است ودر حد ابطال نبود اگر اینگونه باشد هر گونه انتخاباتی را می توان باطل کرد.
وی اظهار کرد: آیا کسانی که مدعی ابطال انتخابات هستند در فضایی غیر از این مورد انتخاب مردم قرار گرفتند فضا همین بوده است.
زلیکانی درادامه گفت: باید رای مردم را پذیرفت حداقل رای برای ورود به شورای پنجم بیست هزار رای بوده که من رای پاک خود را بدست آورده ام وقطعا پیگیری خواهیم کرد که در پس پرده این اتفاقات چه گذشت چرا که در برابر افکار عمومی باید پاسخگو باشیم.
بهره برداری از نیرو گاه زباله سوز در سال 97
زلیکانی اظهار کرد: نیروگاه زباله سوز پروژه ای است که منابع آن دولتی است دولت تامین منابع می کند و آن را در اختیار شهرداری قرار می دهد.
عمده اشکالاتی که در آن دیده می شود همه اش متوجه شهرداری نیست بلکه بستر آن ناپدار بوده طرح اولیه با فندداسیون معمولی در قرارداد جدید بستر پایدار را به وجود آورده است.قصد داریم تا پایان امسال این پروژه به اتمام برسد اماپیش بینی بنده این است تا اوایل سال ۹۷ به پایان برسد.
شهرداریها و ایجاددرآمد پایدار
عضو شورای شهر ساری تاکید کرد: رسانه ها به مقوله درآمد پایدار در شهرداری ها توجه بیشتری داشته باشند و اگر شهرداری ها وارد فاز ایجاد درآمد پایدار نشوند در آینده ای نه چندان دور با ورشکستگی کامل مواجه می شوند. چرا که برای اجرا پروژه ها در سطح شهر نیازمند به اعتبار نیاز هست .
علی اکبر زلیکانی عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال کاهش نیروی انسانی در شهرداری نیست ویکی از برنامه های جدی در شورای پنجم ایجاد اشتغال برای جوانان شهر ساری است.
وی با بیان اینکه قانونا شهرداری و شورای شهر وظیفه ای برای ایجاد اشتغال جوانان به عهده ندارند تصریح کرد: ضعف های زیادی در عملکرد دستگاه های دیگر برای ایجاد اشتغال وجود دارد.
زلیکانی خاطر نشان کرد: بزرگترین دغدغه خانواده ها ایجاد اشتغال برای فرزندانشان است زیرا مراجعات شهروندان نشان از این معضل بزرگ بیکاری دارد.
عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه به دنبال تعدیل نیرو در شهرداری نیستیم خاطر نشان کرد: نیروهای انسانی برای شاغل در شهرداری بایدبر پایه توانمندی شهرداری ها به کار گرفته شوند.
این عضو شورای شهر ساری گفت: برای ایجاد اشتغال در مناطق الحاقی به شهر ساری ایجاد بازار هفتگی بهترین گزینه برای ارائه محصولات تولیدی روستائیان به اهالی است.
زلیکانی در پایان گفت: در روستای الحاقی مهدشت ظرفیتها و قابلیت های بسیار زیادی برای جذب گردشگری وجود دارد که می تواند سبب گردش سرمایه و سودآوری براتی عده زیادی از مردم و اهالی روستا شود.
عبوری مورد وفاق شورای پنجم
مهندس زلیکانی با اعلام اینکه قطعا مهدی عبوری مورد وفاق شورای پنجم برای تصدی شهرداریسا گفت اما احتمال مسئولیت پذیری شهردار ساری در پیت های مدیریتی بالاتر هر لحظه ممکن است واعتقاد دارم باید از هم اکنون بدنبال مدیری ملی باشیم تا با همان قدرت وپشتکار مهدی عبوری پروژه ها را به پیش ببرد