حمایت نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری از کمپین #من_حامی_تپش_هستم
حمایت نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری از کمپین من_حامی_تپش_هستم
علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در گفتگویی با روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و مدیریت صحیح پسماند اظهار داشت: علم مهندسی محیط زیست، در بین بسیاری از علوم دنیا جوان است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری از اهمیت فرهنگ سازی در اجرای این طرح سخن گفت و افزود :یکی از کارهایی که دنیا در عنصر موظف پیش از تولید انجام می دهد، فرهنگ سازی است برای اینکه ما میزان زباله ها را کم کنیم.
زلیکانی بیان داشت :ما باید طرح تفکیک را با هدف کم کردن هزینه ها جدی بگیریم.این طرح ریشه های فرهنگی دارد و کارهای فرهنگی نیز جهت اجرا، نیاز به زمان دارد.
وی ضمن تمجید از عملکرد سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری، افزود :این طرح توسط سازمان مدیریت پسماند شتاب خوبی گرفته است و با موفقیت در حال اجرا است.خدمات شهری نیز ملزم به این موضوع شده اند که با همکاری سازمان مدیریت پسماند، ببینند که چقدر ما هزینه ها را از طریق طرح تپش کاهش داده ایم.
این مسئول خواستار مشارکت همه جانبه شهروندان ساروی در اجرای طرح تفکیک پسماند شد و بیان داشت : مردم عزیزمان با مشارکت در این طرح کمک کنند تا هم منطقه زیبای چهاردانگه ما تا راه اندازی نیروگاه زباله سوز آسیب کمتری ببیند و هم اینکه هزینه های کمتری شهرداری در این حوزه متقبل شود و این هزینه ها را برای آبادانی شهرمان استفاده کند.
زلیکانی در پایان با حمایت از کمپین من_حامی_تپش_هستم تصریح کرد :در پروژه های قبلی شهروندان ساروی نشان دادند که مردم باهوشی هستند و در پروژه (تپش) تفکیک پسماند شهر هم نشان خواهند داد که ما ساروی ها در کل کشور پیشگام خواهیم بود.ما میتوانیم ثابت کنیم در اجرای موفق تفکیک پسماند شهری جزو بهترین ها باشیم، همانطور که توانستیم در سرانه بودجه خودمان را از رده های پایین در بین شهرهای کشور بعد از مشهد و تهران به رده سوم برسانیم، در این حوزه هم می توانیم. چون ما در مرکز استان مازندران حضور داریم، اگر ما اینکار را انجام بدهیم ، از ما الگو برداری خواهد شد و در دیگر شهرهای استان مازندران نیز این طرح اجرا خواهد شد تا با اجرای صحیح این طرح مازندران را از این خطر شاید بتوانیم نجات دهیم.